2007 Ford Mustang Shelby GT 500:
5,4 liters V8-motor 475 hk og
sekstrinns manuell girkasse.
Vi har bare en kommentar til denne bilen. Fantastisk!.
Den røde er samme kjerra i åpen utgave. Bare helt nydelig den også.
På trykk i Fedrelandsvennen 23.01.2006
Januar er bilutstillingens tid i USA. Vi har tatt en titt på noe av det som presenteres av amerikanske produsenter.
De som elsker biler med kuul design, fart og spenning går utvilsomt spennende tider i møte. Mange av de nye konseptene har klare røtter tilbake til sent på sekstitallet. Den gang Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird og diverse Chrysler/Dodge/Plymouth produkter regjerte. Spesielt spennende er det å se at Chevrolet viser en Camaro og ikke minst at Dodge viser et nydelig konsept på Challenger-utgaven med Hemi-motor. Ford får det jo til med sin nye Mustang, den selger som varmt hvetebrød. Da er det jo på tide at de argeste konkurrentene tar opp kampen igjen, slik de gjorde det på sekstitallet.
Når vi nå først snakker om Ford Mustang, så kan
vi nevne at snart lanseres det en Shelby utgave. På
sekstitallet var Shelby-mustangene det hotteste man kunne eie om Ford var favoritt merke. Dagens
modell ligger ikke etter for klassikeren på noen områder. Den oser av herlig
sekstitalls design, og under det vakre lange panseret er det plassert en heftig
Da er det bare å drømme seg vekk. Sweet dreams folks!
2006 Chevrolet Camaro konsept:
Inspirasjonen til denne er hentet
fra første generasjon Camaro (1967-1969).
Her er det fartsressurser i massevis.
2006 Dodge Challenger konsept:
6,1 liters Hemi-V8 med 425 HK og
klar design inspirasjon fra 1970-modellen.
2007 Pontiac Solstice
GXP:
Dette er pontiacs
nye snertne toseter. Av design ganske amerikansk, men under panseret er det
ikke brutal kraft som gjelder.
Solstice er noe mer behersket enn de andre vi har
presentert. Bilen har en
Tuning bransjen har forelsket seg i Solstice, og
mange oppjusterte varianter er å finne på markedet.